Vardagsproblem

Den här veckan har varit rätt hysterisk så här när jag stannar upp och tittar tillbaka och hade den kanske kunnat planeras lite bättre, eller mindre för att minska på en del dum stress. Ibland blir det så och det slutade just idag dessutom med att morgonens tenta (flervalsfrågor) inte alls gick vägen. Samtidigt som mycket annan stess har påverkat mig har jag inte heller vetat vad jag borde plugg på när tentaupplägget varit så snurrigt och annorlunda än allt annat tidigare. Dessutom tenta mitt i andra halvan av terminen, förstår inte riktigt det då det finns tentaperioder. Dock gick denna tenta inte heller vägen för väldigt många av mina klasskamrater heller vilket tydligt märkes då vi också fick resultatet direkt. 
 
Underkänt, som skulle resultera i att man inte fick påbörja del 2 (hemtenta) ändrades plötsligt då för många fick underkänt och vi fick iaf skriva den och ska få en annan uppgift också, för att visa att vi förstått grundläggande kursinnehåll. Jaja. Flervalsfrågor där man kan svara massa alternativ på varje fråga (även på 1 X 2!) och minus för fler svar var inte min grej. Eller så var det instruktionerna, som förändrades efter att vi var ett antal som lämnat in som också gjorde det mindre bra. 
 
Kom tillslut hem och var helt slutkörd. Och hade en omgång tenta kvar. Och så när jag själv knappt visste vrt jag skulle hitta energi fick jag tipset huvudstående, och såklart är det alltid en bra idé! Alltså stod jag på händer och lekte en stund. Tentan är nu förmodligen klar och det är dags att ta kväll och ladda för morgondagens utmaningar. Den här veckan alltså...
 
Efter en dag som denna har jag fått fokusera på att beställa lite nya pärlor till pysselkvällen jag ska ha nästa vecka. Tur att det är motiverande om inte annat! :)
 
Bild: De senaste armbanden jag knåpat ihop! Julklappsinspiration kanske.

Kommentera här: